26.1.11

Integrated Design on IBS - Research Proposal

Saya student upm study in integrated design.. dengan proposal IBS, maintenance cost.... saya ader baca dan tertarik dengan researc berkaitan IBS yang telah tuan publish.. regarding on my research, boleh tak saya nak tau IBS nih dari segi penyenggaraannya.. terutama dari segi kos.

Saya tidak memppunyai maklumat dan data sahih mengenai aspek mainenence of IBS buildings. Saya rasa masih kekurangan research mengenai bab ini. Oleh itu, saya rasa pihak industry, CIDB etc. amat berbesar hati kalau ada researcher2 muda yg boleh terbit data mengenai hal ini melalui kajian yg sahih (mengikut method). Boleh dibuat melalui kaedah survey dan interview kepada projeck IBS yg telah siap di seluruh negara. Syabas dan Selamat Maju Jaya.

1 comment:

hafizd said...

teerima kasih encik kamarul...
berkaitan dengan research saya pasal maintenance cost in ibs building, bangunan mana yang encik rasa sesuai untuk dijadikan case study ( housing highraise). boleh encik rekemenkan saya cantact person untuk tujuan tersebut??